Voor een kwaliteitsvolle externe communicatie doet Lokale PolitieZone Rupel beroep op verschillende communicatiekanalen. Van de klassieke kanalen zoals mail en telefoon tot de meer hedendaagse digitale kanalen zoals sociale media. Het gebruik van sociale media speelt een belangrijke rol in de reguliere alledaagse communicatie én in de gerichte communicatie tijdens grote evenementen.

TML printscreenInformatie zoals preventieve boodschappen, resultaten van acties, beantwoorden van vragen... wordt verspreid via de Facebook- en Twitteraccount van PolitieZone Rupel. Op 31 december 2016 telde de Facebookaccount 8.392 leden - 1.200 meer dan in 2015 - en zijn er 4.487 volgers op Twitter, een stijging van bijna 650 volgers. Daarnaast heeft elk wijkteam een eigen groep waarvan inwoners van de betrokken gemeente lid kunnen worden. Op die manier communiceren we nog meer 'op maat'. In 2016 vonden steeds meer inwoners de digitale weg naar deze groepen:
- Boom: 2.075 leden (+46% tegenover 2014)
- Hemiksem: 1.507 leden (+26%)
- Niel: 1.546 leden (+35%)
- Rumst: 854 leden (+43%)
- Schelle: 1.050 leden (+41%)

Door de intensieve inzet van de sociale media werden heel wat tweets en berichten door journalisten aangegrepen als vertrekpunt voor berichtgeving. Hierdoor is het aantal officiële persberichten van de Lokale PolitieZone Rupel in 2016 beperkt tot 15.

politiekrant 2017w

Verder hebben alle inwoners eind 2016 de tweede 'Rupelse Politiekalender' in de bus gekregen. Door een kalender aan te bieden die thuis kan worden opgehangen, willen we een heel jaar door vertellen waarmee we bezig zijn, maar tegelijk ook wijzen op het feit dat veiligheid iets is waar iedereen zich elke dag van bewust moet zijn. Enkel door SAMEN te werken zorgen we voor veiligheid.

Deze website werd meer dan 87.000 keer bezocht door in totaal zowat 50.000 verschillende bezoekers.

©2015 Copyright by Lokale PolitieZone Rupel