Online aangifte

police-on-web

Evenementen

TML14 1w

Een evenement aanvragen

Een evenement of activiteit organiseren vraagt een goede voorbereiding en planning. Ben je wel in orde met het politiereglement? Wat moet je doen om met de brandveiligheid in orde te zijn?

Door de aanvraag voor jouw evenement in te dienen via het evenementenloket, krijg je een overzicht van je taken en verplichtingen als organisator. Als je voldoet aan alle verplichtingen, ontvang je van de gemeente een toelating.

Vanaf 1 oktober lopen alle aanvragen in de gemeenten Boom, Hemiksem, Niel, Rumst en Schelle via het systeem van EagleBe. Meer info vind je op de website van jouw gemeente.

Wanneer heb je een toelating nodig?

Je hebt voor jouw evenement een toelating nodig als:
• jouw evenement plaatsvindt op openbaar domein
• je op privaat domein (zowel binnen als buiten) een fuif of muziekoptreden organiseert dat publiek toegankelijk is.

Wanneer moet je jouw aanvraag indienen?

Voor grotere evenementen (meer dan 800 bezoekers) moet de aanvraag minstens 90 dagen vooraf gebeuren. Voor kleinere activiteiten of evenementen (zoals buurtfeesten) is de termijn 30 dagen. Dien jouw aanvraag dus tijdig in.

Hoe kan je een toelating aanvragen?

1. Maak een account aan via EagleBe via deze link.
2. Via het evenementenloket kan je je aanvraag indienen.

©2015 Copyright by Lokale PolitieZone Rupel

Cookies maken het eenvoudiger voor ons om onze diensten te leveren. Met het gebruik van onze diensten geef je ons toestemming om cookies te gebruiken.
Meer informatie Ok