Nieuws en duiding

Laat jouw buren in jouw achtertuin kijken

sociale controle
Als we de woninginbraken van de laatste weken en maanden analyseren, zien we steeds vaker dat er wordt ingebroken langs de achterkant en meerbepaald via de eerste en soms de tweede verdieping. De populairste tijdstippen liggen rond valavond.

Hoe laat jij dieven binnen?
Bekijk jouw woning even door de ogen van een dief. Kunnen buren of passanten mij zien knoeien aan de deur of het raam? Of staat het gewoon al open? Waarom zou ik deze woning uitkiezen? Zouden de bewoners thuis zijn? (Als het duister wordt, valt dit het beste op.) Brandt er licht of staat de tv aan? Of kan ik ondertussen boven mijn slag slaan? Hoe geraak ik zonder veel lawaai en uit het zicht op het eerste? Kan ik een schutting, vuilbak of regenpijp gebruiken? Kan ik snel in de slaapkamer naar juwelen gaan zoeken? Is er vermoedelijk ruimtelijke bewegingsdetectie in de gang boven en zou dit aan staan of gaat het alarm al af als ik het slaapkamerraam open?

Klik hier om te zien hoe dieven inbreken langs de eerste verdieping.

Hou dus ook voor jouw buren een oogje in het zeil en vraag hen hetzelfde te doen voor jou. Zie je iets verdachts of twijfel je? Bel meteen 101. Samen werken we aan een veilige buurt!

©2015 Copyright by Lokale PolitieZone Rupel