Onze kidscorner

Nieuws

De tien beste tips van helpdesk fraude

  • Vertrouwt u iets niet? Raadpleeg de website van de fraudehelpdesk.
  • Is een aanbieding te mooi om waar te zijn? Dan is dit meestal ook het geval. Zoek op het internet informatie op over de aanbieding. Probeer de combinatie met de term 'hoax' (=valstrik) of zoek op een fraudehelpdesk.
  • Moet u snel reageren? Dit is een beproefde tactiek van oplichters om u over de streep te trekken. Laat u niet onder druk zetten.
  • Lees de kleine lettertjes. Bij fraudeurs zit er altijd een addertje onder het gras.
  • Bent u ongevraagd of zomaar benaderd met een aanbieding  (via post, telefoon, e-mail, fax, aan de deur)? Let extra goed op! Hier kan wel eens een oplichter aan het werk zijn.
  • Meld u aan bij het bel-me-niet-registerzodat u geen ongevraagde telefonische aanbiedingen krijgt.
  • Betaal liever niet vooraf en niet contant, tenzij u zeker weet dat de andere partij betrouwbaar is.
  • Bent u al eens slachtoffer van fraude geweest? Let extra goed op! Vaak geeft de ene oplichter uw gegevens door aan de andere oplichter.
  • Geef nooit uw persoonlijke (bank-)gegevens af! Fraudeurs maken misbruik van uw gegevens. Let op voor overschrijvingen naar nieuwe begunstigden.
  • Zit een aanbieding vol taalfouten? Wees alert, dit kan een indicatie zijn voor fraude.

Snelmenu

Openingsuren
slachtoffer
wijkteam
afwezigheidstoezicht
woninginbraak
preventietips
evenementen
wapenvergunningen
verkeerscontroles en wegenwerken

Maak een afspraak

maak een afspraak

Online aangifte

©2015 Copyright by Lokale PolitieZone Rupel